
ÜRÜNLERİMİZDEN YAPAY RENKLENDİRİCİLERİ ÇIKARMAK
HEDEFİMİZ
2020 yılından itibaren yapay renklendiricileri ana yemek ürünlerimizden tamamen çıkardık.
2023 yılından itibaren yapay renklendiricileri ödül mamalarımızdan tamamen çıkarmış olacağız.

Başarılarımız
2018’de toplamda 68 ton kullanıldı. Bu rakam, 2017’de 125,2 tondu. Aralık 2017’den beri %45,4 oranında düşüş sağlandı.
Ana yemek ürünlerimizde büyük bir ilerleme kaydettik. Aşağıdaki ana yemek markalarımız yapay renklendirici içermez: Purina ProPlan Felix, Gourmet, Purina Dog Chow, Purina Cat Chow, Bakers, Beneful, Friskies Cat & Dog, Felix, Fido ve diğerleri.
2016’dan bu yana geniş bir ürün yelpazesinden yaklaşık 86 ton renklendirici çıkarılarak renklendirici kullanımında %55,7 oranında azalma sağlandı. (Eylül 2018’deki rakamlar) 2023 hedeflerimize de ulaşacağımıza inanıyoruz.

Bakış Açımız: EVCİL Hayvan MAMALARINDAKİ Yapay RENKLENDİRİCİLER
Birçok evcil hayvan sahibinin hayvanları için mama seçerken iştah açıcı bir görüntü aradıklarını biliyoruz. Evcil hayvan mamaları üretim sürecinde renk kaybedebildiğinden daha çekici ve tutarlı bir görünüm elde etmek için mamalara yapay renklendiriciler eklenir. Yapay olmayan renklendiriciler doğada bulunan maddelerdir. Doğadan elde edildiklerine ‘doğal’ olan bu özler, işlendiklerinde ‘yapay olmayan renklendirici’ olarak kabul edilirler.
Bununla birlikte, insanlar nasıl ki kendi yedikleri gıdaların yapay renklendirici içermesini istemiyorsa, aynı şekilde evcil hayvanlarını besledikleri mamaların da bu tür renklendiriciler içermesini istemediklerinin farkındayız.

Bugün Purina ProPlan, Purina Beta gibi üst düzey kuru mama ürünlerimiz ile Felix ve Gourmet gibi yaş kedi mamalarımız dahil olmak üzere ürünlerimizin çoğuna yapay renklendirici eklemiyoruz. Bu ürünler 2014’te satışımızın yarısından fazlasını oluşturdu.
Ürünlerin formülünün yeniden hazırlanması zaman alsa da bu yolculuğumuzda büyük adımlarla ilerledik. Purina kuru mamalarında kalan ilave yapay renklendiricileri formüllerden çıkarma planını oluşturmak üzere Premium Kuru Mama portföyümüzün değerlendirme aşamasını şimdiden tamamladık.
Nestlé CSV çalışmalarına katkılar
Evcil hayvanların ve onları seven insanların yaşam kalitesini yükseltmek için gösterdiğimiz adanmışlık, ana şirketimiz olan Nestlé’nin yaşam kalitesini yükseltme ve bireyler ile aileler, topluluklarımız ve gezegenimiz için daha sağlıklı bir geleceğe katkıda bulunma konusundaki adanmışlığıyla örtüşmektedir.
Toplumda Nestlé hakkında daha fazla okuyun